Alweer over de helft!

13 februari 2019 - Sankt Gallenkirch, Oostenrijk

Zo zijn we net gearriveerd, zo hebben we dag 5 alweer achter de kiezen. Alhoewel, alleen Teus heeft zich vandaag vergrepen aan een groot stuk Sachertorte. Ik heb de Apfelstrudel voor de verandering maar eens laten staan. Die choco taart heeft ie er trouwens weer meer dan afgeskied ook: vandaag zijn we van de Hochjoch tot 2 maal toe een dal in geskied. Eerst de dalafdaling naar Schrunz en op t laatst de dalafdaling naar Silbertal. Wat een prachtige dag was het, skiën zoals skiën moet zijn, super sneeuw en de hele dag een stralende zon. We waren vandaag al wat beter ingeskied omdat we gisteren de hele dag aan de St. Gallenkirch en Gaschurn kant hadden geskied. Zo’n fijn gebied is dit, met al die verschillende mogelijkheden.

We begonnen de vakantie trouwens met 2 dagen sneeuwschoenwandelen. De 1e dag een prachtige tocht van de Bartholomaeberg naar de Kristberg gemaakt. En vervolgens na de Apfelstrudel (ja toen wel!) ook nog eens ruim 500m de berg afgedaald. Gewoon, omdat het nu kon😃. Heerlijk met zn tweetjes de berg afstruinen. 2 jaar geleden lag er helemaal geen sneeuw op deze helling, nu staken de roze routepaaltjes net met hun koppie uit metershoge sneeuw. Om een beetje tegenwicht te hebben voor al dat dalen aan het eind van dag 1, had Teus, subliem idee, voor dag 2 een tocht uitgezocht van allereerst 3,5 uur stijgen. Naar de Lindauerhutte. Ik ben meegegaan, maar vroeg me halverwege af (de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik me dat eigenlijk meteen al afvroeg): waarom?!? Oef, dat was zwaar! Wat was ik blij toen die hut eindelijk in zicht kwam. En de Kaiserschmarren met Preiselbeeren daar waren echt verrukkulluk. Terug ging het weer lekker naar beneden. Hoe luidt dat gezegde ook alweer? What goes up, ....... ja fijn!

Maandag maar even een rustdag gehouden, wat goed uitkwam omdat het de hele dag flink sneeuwde. Maar ja, ‘rustdag’, da’s relatief. Toch even naar het dorp gewandeld, de Konditorei bezocht en... ook heel fijn, er was uitverkoop in de Intersport. Laten wij nou altijd nog een paar sportshirts kunnen gebruiken⛷

Enfin, nog 3 dagen te gaan. Volgens de weersvoorspellingen met stralend weer☀️. Bis spater! Ben er nog ff niet achter hoe ik de umlauts op de klinkers krijg😘🙋